Ez a blog a diétás, szénhidrátszegény, gluténmentes ételeket tartalmazza.
A másik blogom, a "nem-diétás": https://malvinfoz.blogspot.hu/

2014. június 25., szerda

Sajtos-cukkinis lepény


Régi receptet variáltam át, hogy kevesebb szénhidrátot tartalmazzon.
Búzaliszt helyett zabpehelylisztet használtam, és a zsiradék is csak annyi, amennyi a sajtban van.
Nagy méricskélés nem kellett hozzá, annyit tudok biztosan, hogy a két kis cukkini 40 dkg volt, ezeket nagylyukú reszelőn héjastól lereszeltem, a levét jól kinyomkodtam, majd egy kis fej vöröhagyma felét belereszeltem (apróra vágva is lehet!), belenyomtam egy gerezd fokhagymát, sóztam, borsoztam, reszeltem hozzá szerecsendiót is, majd egy nagy marék reszelt sajtot, (füstölt és nem füstölt vegyesen), két felvert tojást, és két púpozott evőkanálnyi zabpehelylisztet is kevertem hozzá.
Apró kockákra vágtam egy keménytojást, és pár szelet csemege szalámit - de csak mert éppen kéznél voltak, - ezeket is beletettem. (Nagyon finom bele az apróra vágott füstölt sonka, de az most nem volt itthon.)
Hajszálnyira kivajaztam egy 15x23-as sütőtálat, beleöntöttem, és előmelegített sütőben, közepes lángon kb 30 percet sütöttem.
(A hajszálnyi vajazás úgy történt, hogy a kemény vajat végighúztam a sütőtál alján és oldalain.)
Érdemes megvárni, amíg teljesen kihűl, hogy a sajt "megkössön", úgy könnyebb a szeletelés.

Sütés előtt:

Pirosra sülve:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése